آشنایی با پارچه پر طرفدار این روزها؛ لنین

پارچه لینن چیست؟

لینن از الیاف کتانی تولید می ‌شود که از ساقۀ گیاه کتان به دست می ‌آید. واژۀ لینن، ریشه در واژۀ لاتین « لینوم » ( linum ) و واژۀ یونانی « لینون » ( linon )، به معنای بذر کتان دارد. لینن از قدیمی ‌ترین پارچه‌ های جهان به شمار می ‌رود که بالغ بر ده هزار سال قدمت دارد.

کشت گیاه کتان و تولید پارچه لینن

باکیفیت ‌ترین پارچۀ لینن در ایرلند، ایتالیا و بلژیک تولید می ‌شود و باکیفیت ‌ترین گیاه کتان در اروپای غربی و اوکراین کشت می ‌شود.
این پارچه در هند و دیگر کشورهای اروپایی نیز تولید می ‌شود. تولید انبوه لینن، عمدتاً در اروپای شرقی و چین صورت می ‌گیرد.

جنس پارچه لنین

پارچه لینن را می توان برای دوخت انواع مانتو ها استفاده کرد. مانتوهای درست شده از پارچه لینن سبک هستند و منفذهای بافت آن، با رد و بدل کردن جریان هوا، موجب جلوگیری از عرق کردن بدن می شوند. از طرفی نازک بودن جنس لینن موجب شده تا به اندازه کافی حالت اتوی خود را حفظ نکنند.

ویژگی‌ های پارچۀ لینن

لینن، پارچه‌ ای بسیار خنک است؛ هوا را به خوبی از خود عبور می ‌دهد؛ بسیار بادوام است و در مقایسه با پارچۀ پنبه ‌ای، بسیار درخشان ‌تر و زیباتر است.
پارچۀ لینن را هر چقدر بشویید، نرم ‌تر و لطیف ‌تر می ‌شود. این پارچه، وقتی مرطوب است، کمی سست و شل می ‌شود؛ اما وقتی کاملاَ خشک شود، استحکام خودش را باز می ‌یابد. پارچۀ لینن به این راحتی‌ ها چرک و لکه به خود نمی ‌گیرد.
الیافِ پارچۀ لینن، کشی نیستند؛ به همین دلیل، اگر این لباس را به صورت طولانی مدت تا کنید، ظاهرش به هم می ‌ریزد؛ به عنوان مثال، نباید اجازه دهید یقۀ لباس لینن‌تان تحت فشار قرار بگیرد، چرا که ممکن است الیافش بشکند.
الیافِ کتان به راحتی رنگ می ‌گیرد؛ به همین دلیل، پارچۀ لنیندر طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف در بازار موجود است.
پارچۀ لینن خیلی زود رطوبت را به خود جذب می ‌کند و خیلی زود هم رطوبت را از دست می ‌دهد و خشک می ‌شود؛ از این رو، اگر موقع پوشیدنِ لینن عرق کنید، پارچه ‌تان زود خشک می ‌شود و اصلاً احساس ناخوشایندی نخواهید داشت.
این ویژگی، پارچۀ لینن را به یکی از بهترین گزینه‌ ها برای فصول گرم سال و مناطق گرمسیر تبدیل کرده است.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید